jueves, 19 de agosto de 2010

La desafectación de los terrenos de costas



Vaya, vaya, se descubre ahora que toda la progresía política pontevedresa que viene clamando desde hace un cuarto de siglo para que desaparezca la fábrica de celulosas y que se devuelva la concesión en los terrenos públicos marítimo- terrestres, a las primeras de cambio, cuando se le plantean problemas similares de caducidad de concesiones se bajan los pantalones y le lloran al Ministerio para desafectar los terrenos. Nos estamos refiriendo a la media docena de centros de enseñanza que están afectados por la ley de costas, y que en teoría legal, deberían dejar expeditos los terrenos donde se levantaron hace unas décadas a raíz de una concesión administrativa.


Pero en estos casos, mira que no podían haberse levantado en otros solares, parece que el gobierno local falsamente ecologista no quiere seguir los mismos criterios que usa demagógicamente para reclamar los terrenos de ENCE. No, ahora, y eso que es más fácil edificar nuevamente los colegios que trasladar celulosas, el pavor es de tal calibre que hay que suplicar la desafectación de los terrenos, que dejen de estar afectados para siempre por la protectora ley de costas.


Y seguro que el pseudoecologismo es de tal nivel que ni en el nuevo plan de ordenación urbana que están cocinando se prevee la dotación de suelos para el traslado de esos centros escolares afectados.


Si yo fuera el gerente de celulosas mañana mismo levantaba dos torres gemelas de apartamentos de unas veinte plantas. Eso si, en la décima instalaba una galescola. Después pedía al Estado la desafectación.

8 comentarios:

  1. Todo moi ben exposto.
    En realidade son uns impotentes e de Ence non lles interesa nada máis que o solar.
    A realidade é que sen recupera-las xunqueiras non se recupera a ría. E coido que o Auditorio e mái-lo pabellón, a antigua carpa de Eladito prás Construgalias e Ferpalias, tamén deben estar suxeitos a caducidade.
    Pero moito me temo que non se vai facer nada, porque a ecoloxía non entrou na política.

    ResponderEliminar
  2. Hasta creo que está afectado un trozo del solar donde se levantó el edificio de la Guardia Civil

    ResponderEliminar
  3. Tristán de Montenegro19 de agosto de 2010, 13:38

    Pues el urbanismo del futuro en buena medida va a consistir en esto; en reconstruir ecosistemas, quitando edificios y rellenos de nunca debieron estar.

    Todo esto por supuesto, suponiendo que el futuro en europa pertenezca todavía a Occidente, y no a la media luna, porque en ese caso el futuro serña una prolongación de lo que vemos en Afganistán....

    ResponderEliminar
  4. Es curioso, pero parece que el futuro consistirá (necesariamente) en desmontar todos los "logros" estatalistas y soviéticos de la generación "T": su constitución, su transición, sus rellenos, sus edificios brutalistas, sus churrasquerías, sus nóminas, sus moscosos, sus partidos..............

    ResponderEliminar
  5. É curioso que estos garulos queiran agora que o MARM (desaparecido o ministerio de Medio Ambiente) lles bote unha man. ¿Cómo? ¿Acabando coa Lei de Costas? Tal parece a súa moral.
    O terreo demanial é do común dos cidadáns e o poder público ten que procura-la súa conservación a toda costa.
    Estos imbéciles estalinistas andan co seu plan xeral, pero, ¡ollo!, sen Axenda21Local. I éso fanno despois de ter embarcado ós outros partidos na Carta de Aalborg das Cidades Europeas que procuran a Sustentabilidade.
    Pero eles, xa vemos, están arruinando todo.
    Aínda hai poucos días que tiven acceso a un exemplar do BOE do 1970, no que se publicaba a información de que o ministerio de la Vivienda opoñíase á calificación como industrial da marisma de Lourizán. Tamén recomendaba o ministerio ó concello pontevedrés a xestión doutro trazado da autopista, que recomendaban levare polo Leste da cidade pra evitare o brutal impacto da ponte da Puntada,mesmo o trazado, tamén brutalista, da autopista polo borde do río e a Xunqueira do Vao, brutalismo que agora complementa o señor Mosquera coa nova ponte das Correntes, así mal chamado porque xa non hai correntes de vida, nen calado no río, acabado todo coa desecasión das Xunqueiras.
    E coido que Tristán de Montenegro ten toda a razón en relación coas claves do futuro urbanismo, unha vez que nos liberemos, se podemos, dos capos que están levando esta ría á súa miseria e perdición, que moven como títeres ós políticos, en contra da execución das sentencias do TS.

    ResponderEliminar
  6. Cuando uno ve estas cosas, es cuando toma consciencia de que vivimos en uno de los países con los líderes políticos y sociales más corruptos, degenerados y degradados moralmente de todo Occidente.

    Cuando la sintonía del telediario se termina y desaparece la imagen sonriente del presentador, un silencio sordo y una niebla densa y gris comienza a envolverlo todo. Y entonces, tras este gran escenario charol y couché, es cuando uno adivina las tramas de engominados con bolsas de basura llenas de billetes de 500 euros sirviendo y sirviéndose de una legión de pederastas, travestidos, cocainómanos, notarios, registradores de la propiedad, proxenetas, tragonas con pedigrí, aristócratas embrutecidos, sindicalistas liberados y subdelegados de gobierno.

    El mejor espectáculo del mundo comienza cuando se apaga la televisión.

    ResponderEliminar
  7. Tristán de Montenegro20 de agosto de 2010, 13:42

    Suso: ¿Te acuerdas de cuando querían expropiar la Xunqueira de Alba, allá por los 80, para hacer el polígono industrial de Asempo-Sigalsa?

    Recuerdo la lucha vecinal, y unas pintadas que decían: "A xunqueira é dos veciños, a documentación o acredita. Non a usurpación de Asempo-Sigalsa"

    Creo que es el único caso en que la cosa terminó bien, y la Xunqueira de Alba no se llegó a rellenar, aunque fue por los pelos, y de hecho gran parte de ella sí está rellenada.

    Al final el polígono se hizo en la Reigosa, demostrando que era falso lo de que se cercenaba el crecimiento económico de la ciudad. Las cosas tienen que estar donde tienen que estar.

    Claro, que una zona totalmente llana, como una xunqueira, donde sólo tienes que rellenar, y pedir una concesión, es una cosa muy jugosa.

    Debería de haber un "urbanismo inverso", que estuviera levantando los colegios de la xunqueira, y llevándolos a otra ubicación. Recuperando la marisma de Tafisa, en vez de jugar a la especulación, y con un proyecto ambicioso de recuperar las marismas de Celulosas a partir del 2018.

    Ese sí sería un proyecto ilusionante de ciudad, y no la mierda de fibrocemento y loseta hidráulica con comisiones, que nos llevan vendiendo todos estos años.

    ResponderEliminar
  8. Sí que me lembro do que comentas. As xunqueiras,coido que tamén a do Lérez, eran montes do común, monte baixo,sí.
    En cantoó tema de Ence, a día d´hoxe debe carecer de concesión, perdida no momento da privatización en máis do 50por cen do capital, sen a ter negociado de novo.
    Pero a Xusticia ten este asunto, vergonzosamente, ralentizado.
    Holcim nunca tivo concesión, nen licencia municipal. Pódena cerrar mañán mesmo, porque o que alí outorgaron foi a concesión dunha superficie determinada pra experimentar como terra de labor, a nome dun tal Enrique de Dios.
    A concesión de Malvar xa foi anulada, e ordeada a regresión do terreo a dominio público marítimo terrestre. Data da sentencia de procedemento incoado por Salvemos Pontevedra, 14.09.2009, na que ó MARM lle foi ordeado establecere un plan de recuperación, ademáis de nomear a un funcionario pra dirixi-los traballos, no prazo dun mes. Pero non se sabe máis nada. Salvemos Pontevedra sigue reclamando a execución da sentencia.
    Outro tema: A edar d´Os Praceres. Ilegal total según a Lei de Costas (art. 44.6). Haberá, talvez, que lle devolve-los fondos de cohesión a Europa, engañada neste como en outros asuntos: Urban, Peprica, etc.
    Desgraciadamente, só hai un partido político, menor, disposto a defendere o Estado de Dereito: Os de Praceres, que de cinco denuncias conseguiron catro senencias do TS que permanecen sen executaren. Nengún partido reclama; só eles, que coido deberían considera-la posibilidade de amplia-lo seu grupo, sumar vontades con outras parroquias traicionadas.
    Un saúdo, Xesús.

    ResponderEliminar